Convenience nadal na fali

Parki handlowe oraz centra codziennych zakupów (centra convenience) okazały się najbardziej odpornymi formatami handlowymi w czasie pandemii COVID-19 – wskazują Trei Real Estate oraz JLL w trzeciej edycji raportu „Parki handlowe i centra convenience w Polsce”.

W pierwszej połowie br. deweloperzy oddali 183,2 tys. mkw. powierzchni najmu, z czego 66 proc. w ramach parków handlowych oraz centrów convenience. Przekłada się to na 23 nowe projekty: 11 parków handlowych i 12 centrów convenience. Oprócz tego rozbudowano dwa parki handlowe.

Przewiduje się, że na rynku do końca tego roku pojawi się kolejne 341,7 tys. mkw. powierzchni najmu, z czego 53 proc. będą stanowiły parki handlowe. To byłby kolejny rekordowy rok w historii tego sektora pod względem dostarczenia nowej podaży – czytamy w opracowaniu. Jego autorzy dodają, że obecnie podaż parków handlowych, zarówno regionalnych, jak i tradycyjnych, oraz centrów convenience w układzie parku handlowego wynosi 3,22 mln mkw. GLA. Regionalne parki handlowe stanowią 49 proc. tej powierzchni.

– W drugiej połowie roku planujemy uruchomić nowe budowy w Mielcu, Zambrowie, Krakowie, Gorzowie Wielkopolskim i Szczecinie. Wciąż kupujemy grunty pod kolejne parki handlowe – mówi Jacek Wesołowski, dyrektor zarządzający Trei Real Estate Poland.

Udostępnij artykuł
Napisane przez