Obserwujemy stabilny, odporny na zawirowania gospodarcze popyt na dobra luksusowe i rosnące wymagania klientów dotyczące jakości apartamentów, architektury, designu, udogodnień i lokalizacji. To prowadzi do ewolucji roli inwestora w mieście, jego odpowiedzialności za tkankę miejską, najbliższe otoczenie i mieszkańców.
Według raportu KPMG pt. „Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Luksus w dobie zrównoważonego rozwoju” w 2021 r. wartość transakcji zawartych na zakup nieruchomości premium i luksusowych w Polsce wyniosła 2,6 mld zł. O potencjale tego rynku świadczy także fakt, że nieruchomości z tego segmentu stanowiły zaledwie 1 proc. całej podaży na rynku pierwotnym, co potwierdza zapotrzebowanie na tego typu inwestycje (dane Jones Lang LaSalle Incorporated, firmy doradczej z branży nieruchomości).
Ważne proporcje
Największym wyzwaniem dla dewelopera będzie zbudowanie właściwych proporcji pomiędzy powierzchnią komercyjną a powierzchnią mieszkaniową. Z naszych analiz jednoznacznie wynika, że jest to możliwe, jeśli zapewnimy ofertę usług dopasowaną do potrzeb mieszkańców i lokalnego społeczeństwa. Dlatego współpracujemy z urbanistami, doradcami i ekspertami specjalizującymi się w komercjalizacji przestrzeni. Szlifujemy i optymalizujemy te proporcje tak, aby stworzyć synergię i zapewnić naszym nabywcom najwyższy komfort życia w mieście. Premium to dla nas synonim holistycznego podejścia spełniającego wymagania nowoczesnego klienta.
Świadomy klient
Polski klient – nowoczesny, świadomy, podróżujący po świecie – coraz bardziej precyzyjnie artykułuje swoje oczekiwania. Ich wspólnym mianownikiem jest najwyższa jakość designu, architektury, zielonego bezpiecznego otoczenia, centralnej lokalizacji i udogodnień, które zapewnią mu komfort i przestrzeń nie tylko do mieszkania, ale szerzej – do życia. Wychodząc naprzeciw potrzebom nabywców, dbamy o najbliższe otoczenie, małą architekturę i oczywiście rozwiązania proekologiczne. Widzimy też u nich rosnącą potrzebę obcowania ze sztuką, dlatego nawiązaliśmy współpracę z wieloma artystami, w tym z cenionym Pawłem Orłowskim, który zaprojektował dla każdej inwestycji Noho unikatową rzeźbę oddającą charakter naszych projektów.
Analizując rynek oraz oczekiwania nabywców, stworzyliśmy produkt zgodny z filozofią Noho Premium Lifestyle. Oferujemy mieszkania na pokolenia łączące wyrafinowaną jakość i wzornictwo z najnowszymi trendami i wymaganiami nowoczesnego stylu życia. W naszych inwestycjach zapewniamy różnorodne części wspólne przeznaczone dla mieszkańców – pokój klubowy, salę kinową, coworking z czytelnią, salę do jogi i pilatesu, strefę zabaw dla dzieci, pokój majsterkowicza, salon do masażu czy saunę. Każda inwestycja Noho zlokalizowana jest w centralnym punkcie aglomeracji, budowana zgodnie z ideą miasta 15-minutowego. Zatrudniamy też najlepsze biura architektoniczne. Z kilkudziesięciu zgłoszeń wybraliśmy zaledwie trzy spełniające nasze oczekiwania i specjalizujące się w danym obszarze projektowania: wnętrzach, architekturze czy przestrzeni zielonej. Tworzymy inwestycje na europejskim poziomie, jakich do tej pory nie było w Polsce.
DNA dewelopera
DNA nowoczesnego dewelopera miejskiego to odpowiedzialność nie tylko za realizowany projekt, ale też za najbliższe otoczenie i miasto. Dlatego na każdy projekt patrzymy z perspektywy dobrego sąsiada i gospodarza. Naszą rolą jest zapewnienie, że projekty Noho w naturalny sposób staną się integralną częścią miasta i przyczynią do jego rozwoju. Jesteśmy otwarci na dialog z władzami, mieszkańcami i szeroko rozumianą społecznością miejską. Doskonałym przykładem takiej strategii i pakietu zasad, którymi się kierujemy, jest rewitalizacja Dolnych Młynów w Krakowie, gdzie harmonijnie integrujemy nową zabudowę z historycznymi obiektami zabytkowymi.
Rafał Kula, prezes Noho Investment