POLSKA Z raportu PRCH „Rynek obiektów handlowych w Polsce” wynika, że na koniec I półrocza br. powierzchnia handlowa polskich obiektów handlowych osiągnęła 13,1 mln mkw. GLA. Na koniec czerwca br., po uruchomieniu 12 nowych i rozbudowach 6 obiektów, łącznie przybyło 149 tys. mkw. GLA, a w budowie jest kolejnych 221 tys. mkw. GLA z terminem otwarcia w 2023 r. W efekcie nasycenie powierzchnią handlową wyniosło na koniec I półrocza 347 mkw. na 1 tys. mieszkańców.
Największymi obiektami handlowymi oddanymi do użytku w I półroczu br. były: ponownie otwarty po przebudowie i modernizacji Fort Wola w Warszawie i Galeria Bawełnianka w Bełchatowie, a także parki handlowe Węglin Park w Lublinie, Park Handlowy Glinianka w Łubnej oraz M Emka Koszalin. W budowie z terminem otwarcia na 2023 r. pozostają obiekty o łącznej powierzchni handlowej ponad 221 tys. mkw. GLA. Większość z nich stanowią parki handlowe zlokalizowane w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców.