POLSKA „Tak, chcę, aby przywrócono handel w niedziele” – uważa 88 proc. respondentów ankiety Retail Institute przeprowadzonej w lutym br. wśród przedstawicieli 70 spółek wynajmujących lokale w centrach handlowych w Polsce. To firmy reprezentujące blisko 140 najpopularniejszych marek globalnych i lokalnych na polskim rynku. 52 proc. przedstawicieli sieci handlowych mówi o potrzebie powrotu do handlu w każdą niedzielę, 12 proc. proponuje, aby centra owszem, były otwarte we wszystkie niedziele, ale tylko przez 8 godzin, 24 proc. opowiada się za otwarciem centrów w pierwszą i ostatnią niedzielę miesiąca. 12 proc. respondentów uważa, że dobrze jest tak, jak jest. Ankietowani pytani o skutki wprowadzenia zakazu handlu w niedziele wymieniają na pierwszym miejscu znaczące ograniczenie obrotów sieci handlowych (44 proc.), zmniejszenie liczby miejsc pracy na rynku (26 proc.) i mniejsze wpływy z podatków do budżetu państwa (6 proc.). Jednak 16 proc. przekonuje, że w perspektywie czasu ograniczenie niedzielnego handlu nie zmieniło nic, zaś 8 proc. badanych nie ma zdania.