POLSKA Według ekspertów CBRE w roku 2025 w sektorze nieruchomości handlowych utrzyma się trend ekspansji parków handlowych. Z 588,1 tys. mkw. powierzchni w budowie ponad połowę stanowią właśnie one, a inwestorzy eksplorują coraz mniejsze rynki. Dopasowują się w ten sposób do potrzeb konsumentów, którzy oczekują wygody – zakupów blisko miejsca zamieszkania czy możliwości łączenia kanałów sprzedaży stacjonarnego i online. Widać też duże zróżnicowanie pod względem formatów czy wielkości – od małych obiektów, na które składają się sklep spożywczy i drogeria, do parków o znacznej powierzchni i rozbudowanej ofercie, jak np. San Park Mysiadło. Rynek dużych centrów handlowych jest nasycony. To obszar, w którym dominują renowacje, szczególnie w przypadku obiektów z lat 90. Te, których cykl życia już się skończył, jak Arkady Wrocławskie czy Malta, są burzone, a na ich miejsce powstają budynki mieszkaniowe lub projekty mixed use. Jednak wiele spośród już istniejących centrów handlowych dzięki przemyślanym zmianom może z powodzeniem zyskać drugie życie.