POLSKA Agencja doradcza Cushman & Wakefield podsumowała sytuację w sektorze nieruchomości handlowych w Polsce w I kw. br. W tym okresie na rynek trafiło 47 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni, a jej całkowite zasoby sięgnęły blisko 16,9 mln mkw. Najwięcej dostarczyły M Park Mrągowo (15 300 mkw.) oraz Leroy Merlin w Tarnobrzegu (7,5 tys. mkw.). Pozostałe trzy parki handlowe miały mniej niż 7 tys. mkw. i były to: M Park Brzeziny, S1 Nowa Sól Północna 3 oraz OTO Park Żagań. W budowie znajduje się 515 tys. mkw., najwięcej od 2019 r., z czego 76 proc. przypada na parki handlowe, 14 proc. na centra handlowe, a magazyny handlowe i centra wyprzedażowe obejmują odpowiednio 6 i 4 proc. Wartość inwestycji w pierwszych trzech miesiącach br. wyniosła 190 mln euro. Transakcje obejmowały głównie parki handlowe. Jedyną dotyczącą centrów była sprzedaż Galerii Sandecja do ukraińskiego funduszu Focus Estate Fund. Pierwszy kwartał przyniósł debiuty pięciu marek: Join up! (Galeria Północna) oraz Sun & Fun (Promenada), Hdrey Laboratories (Widok Tower), Guess Jeans (Wroclavia) oraz Armağan Toys (Nowa Sukcesja). Poziom sprzedaży detalicznej w cenach stałych w styczniu wzrósł o 4,8 proc. r./r. Obroty w I kw. przekroczyły 900 zł netto na mkw. Nominalnie, uwzględniając inflację, obroty wzrosły o 3 proc. w styczniu i 2 proc. w lutym.