Angażujemy się w dyskusje na temat przyszłości miast

Za nami bardzo mocne otwarcie 2025 r. W pierwszym kwartale osiągnęliśmy 29-proc. wzrost sprzedaży rok do roku, czyli patrząc na dynamikę wzrostów, to najlepszy wynik wśród największych firm deweloperskich w Polsce. Oczekujemy, że na sprzedaż w drugim półroczu pozytywnie wpłyną obniżka stóp procentowych i wzrost zdolności kredytowej naszych klientów.

Historycznie widzimy, że każdy kolejny kwartał jest lepszy niż poprzedni. Konsekwentnie rozbudowujemy więc i dywersyfikujemy ofertę, by być jednym z głównych beneficjentów powracającego popytu. Jesteśmy na to dobrze przygotowani – operacyjnie, marketingowo i projektowo. Z Cannes wróciliśmy z dwoma statuetkami dla łódzkiej Fuzji, czyli wielofunkcyjnego projektu, który realizujemy wspólnie z Echo Investment. Pierwszy raz w historii targów MIPIM polski projekt otrzymał aż dwa niezwykle prestiżowe wyróżnienia. Największe wyzwania jednak dopiero przed nami.

Szykujemy się do operacji przekazań mieszkań. W tym roku planujemy wręczyć klucze do około 2400 lokali. To niezwykle ważne zadanie, bo z jednej strony to działanie wymagające olbrzymiego skupienia i zadbania o spokój naszych klientów, z drugiej – przekazania wpływają na wyniki finansowe zgodnie z wcześniej komunikowanymi terminami finałów poszczególnych inwestycji.

Jednocześnie rozbudowujemy ofertę: od mieszkań popularnych, przez lokale inwestycyjne, projekty typu destinations, takie jak Fuzja w Łodzi, Wita w Krakowie czy warszawska Towarowa 22 (projekt realizowany wspólnie przez AFI, Echo Investment i Archicom), po segment najbardziej luksusowych apartamentów w ramach Archicom Collection. Mamy bardzo atrakcyjny plan wprowadzeń, dodatkowo pracujemy nad dużymi projektami Lex Deweloper we Wrocławiu i w Warszawie.

Operacyjnie przygotowujemy się też do obowiązku ujawniania cen mieszkań. Tutaj warto zaznaczyć, że nie mamy problemu z samą ideą zwiększenia przejrzystości rynku i zapewnienia klientom łatwego dostępu do informacji o cenach. Nasze wątpliwości budzi sposób uregulowania ujawniania cen w ustawie. Wiele zapisów jest nieprecyzyjnych lub pozostawia pole do interpretacji. Dotyczy to m.in. zakresu danych podlegających publikacji oraz obowiązku codziennego raportowania zmian cen do Ministerstwa Cyfryzacji. Oczywiście w Archicom traktujemy nowe obowiązki priorytetowo i intensywnie pracujemy nad ich wdrożeniem. Naszym celem jest zapewnienie pełnej zgodności z przepisami – zarówno w odniesieniu do nowych inwestycji wprowadzanych do oferty, jak i tych już realizowanych.

Stale optymalizujemy nasz proces deweloperski. Aktywnie angażujemy się w dyskusje na temat przyszłości miast – badamy nowe pomysły, rozmawiamy o doświadczeniach związanych z ich funkcjonowaniem, a także o odporności projektów i nowoczesnych technologiach. Naszym celem jest tworzenie rozwiązań, które w pełni odpowiadają na potrzeby przyszłych użytkowników.

 

Waldemar Olbryk, prezes zarządu w Archicomie

Komentarz ukazał się w roczniku „Na Półmetku 2025”

Udostępnij artykuł
Napisane przez