W porównaniu z kwietniem 2019 r., w kwietniu br. obroty w centrach handlowych były o 13,4 proc. wyższe – obliczyła Polska Rada Centrów Handlowych.
W podziale na kategorie najlepsze wyniki notowały: żywność (+75 proc.), usługi (+50,3 proc.) oraz gastronomia (+32,1 proc.). Również największe centra handlowe, o powierzchni powyżej 60 tys. mkw. GLA, odnotowany 19,1 proc. wzrost w porównaniu z kwietniem 2019 r. Duże galerie (40–60 tys. mkw. GLA) odnotowały wzrost na poziomie 11,7 proc., najmniejsze (5–20 tys. mkw. GLA) wzrost o 9 proc., a średnie obiekty (20–40 tys. mkw. GLA) o 7,1 proc. W maju br. odwiedzalność centrów handlowych mierzona liczbą klientów na 1 mkw. powierzchni najmu była o 7,8 proc. wyższa niż w maju 2019 r.
fot. pexels-demian-smit