LightOn otwiera nowy rozdział w CPIPG

Pierwsza połowa roku była dla CPI Property Group w Polsce okresem stabilnych wyników i ważnych decyzji inwestycyjnych. Wynajęliśmy niemal 30 tys. mkw. powierzchni biurowej w Warszawie, co stanowiło blisko 10 proc. całkowitego popytu na stołecznym rynku w tym okresie. Odnotowujemy pozytywne trendy, które w naszym portfelu widać bardzo wyraźnie – pracownicy firm korzystających z naszych przestrzeni najczęściej funkcjonują w modelu stacjonarnym lub hybrydowym, z przewagą obecności w biurze, co przekłada się na przedłużanie umów najmu, a wielu klientów decyduje się na powiększenie zajmowanej powierzchni.

W segmencie handlowym odnotowaliśmy 78 umów na 15 tys. mkw. Pełną komercjalizację osiągnęły trzy galerie handlowe, a parki typu convenience – Stop.Shop i City Market – pozostają praktycznie w całości wynajęte. Centra handlowe to stabilna i dobrze prosperująca część naszego portfela. Odwiedzalność i obroty utrzymują się na satysfakcjonującym poziomie, co jest ważnym sygnałem dla całego rynku.

Kluczowym wydarzeniem pierwszego półrocza był start naszego pierwszego projektu deweloperskiego w Warszawie. LightOn, nowoczesny, kameralny biurowiec o powierzchni ponad 23 tys. mkw., powstanie przy ul. Prostej 69, tuż przy rondzie Daszyńskiego, w miejscu istniejącego budynku biurowego Prosta 69. Była to strategiczna decyzja oparta na analizie naszego portfela, możliwościach i szansach, jakie stwarza dla dalszego rozwoju.

Planujemy oddanie do użytku budynku LightOn w momencie trwającej na rynku luki podażowej. Choć obecnie popyt jest stabilny, maleje podaż nowoczesnej powierzchni biurowej spełniającej dzisiejsze wymagania, zarówno pod kątem komfortu, jak i rozwiązań technologicznych i proekologicznych. Jesteśmy w trakcie komercjalizacji projektu – prowadzimy rozmowy z potencjalnymi najemcami i odbieramy bardzo dobre sygnały z rynku na temat tej inwestycji.

Rynki biurowy i handlowy w pierwszej połowie 2025 r. pokazały stabilizację, a nasze wyniki potwierdzają, że CPIPG skutecznie realizuje strategię opartą na jakości, dobrych relacjach z najemcami i konsekwentnym inwestowaniu w rozwój portfela.

 

Barbara Topolska, country manager CPIPG w Polsce

Komentarz ukazał się w roczniku „Na Półmetku 2025”

Udostępnij artykuł
Napisane przez