Ostatnie zmiany kadrowe

Zmiany kadrowe i awanse na rynku nieruchomości

EUROPA   AEW Europe

Vanessa Roux-Collet

AEW Europe mianowało Vanessę Roux-Collet na stanowisko CEO Europe oraz head of France. Nowa szefowa, związana ze spółką od 2010 r., wcześniej kierowała działem prawnym w Paryżu, a następnie pełniła funkcję general secretary Europe, nadzorując m.in. obszary compliance, ryzyka, IT i data management. Od 2022 r. współzarządzała francuskim oddziałem spółki. Roux-Collet ma ponad 22-letnie doświadczenie, jest absolwentką prawa bankowego i finansowego na Uniwersytecie Paris I oraz Common Law na Paris II. W nowej roli będzie odpowiadała za realizację strategii AEW Europe na poziomie kontynentalnym oraz za działalność firmy we Francji.

EUROPA   AEW Europe

Christina Ofschonka

Christina Ofschonka objęła stanowisko CIO Europe w AEW Europe, jednocześnie kontynuując pracę jako head of Germany & CEE. Z firmą związana jest od 2016 r., gdzie odpowiadała m.in. za fund management niemieckiej platformy oraz zarządzała paneuropejską strategią core. Wcześniej pracowała w Alte Leipziger AG jako portfolio manager, a karierę rozpoczynała w IVG. Jest absolwentką TH Aschaffenburg University of Applied Sciences, gdzie od 2019 r. prowadzi zajęcia z zarządzania portfelem nieruchomości. Dysponuje blisko 20-letnim doświadczeniem w branży. W nowej roli będzie nadzorować całość działań inwestycyjnych AEW Europe, wspierając rozwój spółki na rynkach europejskich.

EUROPA   MLP Group

Maciej Müldner

Rada Nadzorcza MLP Group powołała do zarządu Macieja Müldnera, CFO odpowiedzialnego za pion finansowy. Organ zarządczy spółki działającej w Polsce, Niemczech, Austrii i Rumunii został tym samym poszerzony do czterech osób. Maciej Müldner ma wieloletnie doświadczenie w finansach korporacyjnych. Związany był m.in. z grupą Dentsu, gdzie pełnił kluczowe funkcje w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, oraz przez blisko 20 lat z grupą Skanska, zarządzając obszarem treasury w Polsce i Niemczech. Odpowiadał także za finanse w Skanska Property, Echo Investment i Archicom. Karierę rozpoczynał w bankowości w Deutsche Banku i Banku Austria. Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego i członkiem Stowarzyszenia Polskich Skarbników Korporacyjnych. Prywatnie pasjonuje się górami, muzyką rockową i sztukami wizualnymi.

EUROPA   G City Europe

Or Ackerman      

Or Ackerman objął stanowisko CEO G City Europe, zastępując Eshela Pestiego, który pełnił tę funkcję przez ostatnie dwa lata. Ackerman dołączył do Grupy G City w 2019 r. W ostatnim czasie zajmował stanowisko CFO Grupy, gdzie odpowiadał za poprawę wyników finansowych, rozwój inicjatyw na rynku kapitałowym oraz nadzór nad inwestycjami strategicznymi. Or Ackerman ma uprawnienia biegłego rewidenta CPA oraz tytuł MBA ze specjalizacją w zarządzaniu finansami. Obecnie portfel spółki obejmuje 13 nieruchomości handlowych i komercyjnych o łącznej wartości rynkowej 1,9 mld euro.

EUROPA   DHL Supply Chain

Rainer Haag

DHL Supply Chain powołał Rainera Haaga na stanowisko CEO DHL Supply Chain Europe. Rainer to menedżer związany z Grupą DHL od 2010 r. odpowiadał wcześniej m.in. za rozwój segmentu Life Sciences & Healthcare w Niemczech, kierował strukturami w regionie Germany & Alps, a ostatnio pełnił funkcję CEO na tym obszarze. W nowej roli Haag będzie raportował do Hendrika Ventera i zarządzał działalnością spółki na 16 rynkach Europy, koncentrując się na dalszym wzroście i rozwoju operacyjnym.

CEE DHL Supply Chain

Filip Budík

Filip Budík objął funkcję CEO DHL Supply Chain Central & Eastern Europe. W strukturach Grupy DHL pracuje od 2000 r., rozwijając działalność w Czechach i na Słowacji, gdzie odpowiadał m.in. za osiąganie najwyższych wskaźników operacyjnych na stanowisku dyrektora ds. rozwoju biznesu. Budík zastąpił Orkuna Saruhanoglu, który awansował na stanowisko CEO DHL Supply Chain Middle East & Africa. Jako szef regionu CEE będzie raportował do Rainera Haaga i odpowiadał za dalszy rozwój czterech kluczowych rynków obejmujących m.in. sektor technologii, motoryzacji, e-commerce i dóbr konsumpcyjnych.

POLSKA   ULI Poland

Marcin Juszczyk

Marcin Juszczyk, przewodniczący ULI Poland od 2023 r. i managing partner w Capital Park, został powołany do ULI Europe Executive Committee, organu doradczego kształtującego program i priorytety działań instytutu na poziomie europejskim. W ramach tego gremium będzie współtworzył inicjatywy i projekty odpowiadające na wyzwania sektora nieruchomości w regionie, w tym w obszarach urbanistyki, finansowania, ESG czy transformacji miast. Kadencja Marcina Juszczyka na stanowisku przewodniczącego ULI Poland została jednocześnie przedłużona o kolejny rok.

POLSKA   ULI Poland

Joanna Wojnarowska

Joanna Wojnarowska, global deputy head of Real Estate i liderka praktyki nieruchomości w DWF (Poland), została powołana na stanowisko ULI Global Governing Trustee. Governing trustees stanowią najwyższe ciało zarządzające ULI, pełniące funkcję globalnej rady powierniczej odpowiedzialnej za strategiczny rozwój instytutu. Do ich kompetencji należy m.in. zatwierdzanie budżetów i sprawozdań finansowych, powoływanie liderów, a także kształtowanie priorytetów i kierunków działań w regionach. Joanna Wojnarowska od lat angażuje się w działalność ULI – zasiada w Komitecie Wykonawczym ULI Poland, pełni funkcję współprzewodniczącej Urban Destinations Product Council, a także wspiera rozwój kolejnego pokolenia liderów branży jako mentorka w ULI Mentorship Programme.

POLSKA   MLP Group

Paweł Reszczyński

MLP Group wzmacnia dział Land Development. Paweł Reszczyński awansował na stanowisko Land Development director w MLP Group, na którym będzie odpowiadał za koordynację procesów pozyskiwania gruntów oraz przygotowania inwestycji magazynowo-przemysłowych. Ma on blisko dziesięcioletnie doświadczenie w branży nieruchomości komercyjnych. Specjalizuje się w pozyskiwaniu gruntów, ich analizie, badaniach due diligence oraz obsłudze formalno-prawnej procesów inwestycyjnych. Do zespołu MLP Group dołączył w 2023 r. jako senior land acquisition manager. Wcześniej pracował m.in. w Panattoni Europe, gdzie odpowiadał za projekty z sektora logistyki i przemysłu. Jest absolwentem Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie na kierunku gospodarka przestrzenna oraz Wyższej Szkoły Menedżerskiej.

POLSKA   7R

Magdalena Uler-Kłeczek

Magdalena Uler-Kłeczek została powołana do zarządu 7R. Do spółki dołączyła na początku 2023 r., obejmując funkcję chief investment officer, a tymczasowo również chief development officer. Odpowiadała za pozyskiwanie kapitału od partnerów joint venture (ponad 100 mln euro), rozwój strategii inwestycyjnej oraz nadzór nad działem Capital Markets. Pod jej kierownictwem sfinalizowano m.in. sprzedaż portfela magazynowego Investice (150 mln euro), 7R Wrocław West II dla EQT i projektu BTS Bielsko-Biała dla Accolade i Conseq. Wcześniej pracowała w JLL i Colliers, gdzie zajmowała stanowiska związane z rynkiem inwestycyjnym i kapitałowym. W zarządzie 7R będzie odpowiedzialna za strategiczny kierunek rozwoju firmy.

POLSKA   7R

Dariusz Proniewicz

Do zespołu 7R dołącza Dariusz Proniewicz, obejmując stanowisko szefa regionu dla Polski centralno-południowej. W nowej roli będzie odpowiadał za rozwój biznesu, leasing, przygotowanie i realizację projektów inwestycyjnych oraz całościowe zarządzanie działalnością firmy w regionie. Jego dotychczasowe doświadczenie obejmuje prowadzenie projektów typu build to suit oraz wielkoskalowych inwestycji przemysłowych. Pracował m.in. dla Panattoni, Goodman, Prologis czy MDC2, gdzie zajmował się akwizycją gruntów i realizacją strategicznych projektów.

POLSKA   7R

Filip Piekarski

Po 12 latach pracy w strukturach 7R Filip Piekarski awansuje na stanowisko szefa regionu północno-zachodniego. Nowa rola oznacza dla niego odpowiedzialność za pełne spektrum działań firmy w regionie – od rozwoju projektów, przez procesy leasingowe, aż po zarządzanie inwestycjami. Z branżą związany jest od ponad 16 lat, w tym 12 spędził w 7R, gdzie brał udział w realizacji projektów o łącznej powierzchni ponad 3 mln mkw. i powiększeniu banku ziemi firmy o 2 mln mkw. Filip Piekarski jest absolwentem Politechniki Gdańskiej na kierunku technologia i organizacja budownictwa.

POLSKA/CZECHY 7R

Damian Kołata

Nowo utworzone stanowisko head of Commercial na Polskę i Czechy w 7R objął Damian Kołata. W tej roli będzie odpowiedzialny za strategiczne relacje z klientami, standaryzację procesów handlowych oraz synchronizację działań leasingowych pomiędzy trzema kluczowymi regionami. Damian Kołata wnosi ponad 20-letnie doświadczenie w logistyce, zarządzaniu łańcuchem dostaw oraz nieruchomościach magazynowych. Wcześniej pełnił funkcję członka zarządu EMEA L&I Operating Board oraz head of Industrial & Logistics / E-Commerce CEE w Cushman & Wakefield. Związany był także z ThyssenKrupp, TZMO SA i Fiege, gdzie odpowiadał za rozwój logistyki i operacje e-commerce. Poza praktyką biznesową jest także wykładowcą akademickim, współautorem publikacji branżowych i współzałożycielem Stowarzyszenia Ekspertów Logistyki E-Commerce.

POLSKA   CBRE

Anna Wysocka

Anna Wysocka objęła stanowisko szefowej działu handlowego w CBRE. W nowej roli jest odpowiedzialna za budowanie i utrzymywanie relacji biznesowych oraz koordynację pracy całego zespołu do spraw najmu powierzchni handlowych. Nowa szefowa ma ponad 25-letnie doświadczenie w branży nieruchomości komercyjnych, zdobyte w takich firmach jak JLL, CBRE oraz w Nhood Services Poland, gdzie kierowała zespołami ds. wynajmu powierzchni handlowych (JLL, CBRE) oraz była odpowiedzialna za współtworzenie i wdrożenie strategii rozwoju firmy (Nhood). Współpracowała z takimi klientami, jak m.in.: Ikea, Leroy Merlin, Echo Investment, EPP, Globalworth.

CEE Colliers

Raul Garcia Rodriguez

Do zespołu firmy doradczej Colliers dołączył Raul Garcia Rodriguez, który objął nowo utworzone stanowisko real estate transformation, value & growth lead w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Z praskiego biura będzie odpowiadał za projekty modernizacji, rewitalizacji i repozycjonowania aktywów oraz rozwój usług ESG. Rodriguez wnosi ponad 25 lat doświadczenia zdobytego m.in. w Deloitte oraz EY, specjalizuje się w transformacji sektorów handlowego, przemysłowego, logistycznego i mieszkaniowego. Jest członkiem Grupy Doradczej ds. Rynku Nieruchomości przy Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ (UNECE) oraz współprzewodniczącym grupy roboczej Joint Task Force ds. standardów efektywności energetycznej w budownictwie w regionie ECE. Pełni również funkcję mentora i doradcy technicznego w ramach Premios Verdes, platformy promującej ESG w Ameryce Łacińskiej.

POLSKA   JWA

Aleksandra Bienas

Aleksandra Bienas dołącza do JWA jako head of people & administration. Aleksandra wnosi do zespołu blisko 20-letnie doświadczenie zawodowe obejmujące obszary administracji, marketingu oraz HR, który od wielu lat pozostaje jej zawodową specjalizacją. W przeszłości wspierała zespoły people w firmach z sektora IT, w tym w kilku software house’ach, spółkach produktowych oraz funduszach VC.

POLSKA   Avison Young

Tomasz Tomkiewicz

Na stanowisko consultant do zespołu Office Agency w Avison Young w Polsce dołącza Tomasz Tomkiewicz. Związany z rynkiem nieruchomości komercyjnych od 2012 r. jako broker dysponuje doświadczeniem w doradztwie w kwestiach najmu powierzchni biurowych, analizie umów, a także koordynacji procesów najmu i sprzedaży nieruchomości, zarówno dla klientów prywatnych, jak i tych z sektora publicznego. Ukończył prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizując się w prawie nieruchomości i podatkach, oraz studia podyplomowe z wyceny nieruchomości w Szkole Głównej Handlowej, po których uzyskał również uprawnienia rzeczoznawcy majątkowego.

POLSKA   Avison Young

Daniel Koralewski

Daniel Koralewski objął stanowisko assistant valuer w polskim oddziale Avison Young. Jest on absolwentem Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, gdzie zdobył tytuł inżyniera z zakresu gospodarki przestrzennej. Ma praktyczne doświadczenie w branży nieruchomości oraz budowlanej, które zdobywał zarówno w kraju, jak i za granicą podczas realizacji projektów budowlanych w Londynie, gdzie zajmował się również obsługą techniczną budynków. W nowej roli będzie wspierał Dział Wycen, zajmując się analizą danych rynkowych, opracowywaniem zestawień porównawczych oraz przygotowywaniem operatów szacunkowych dla nieruchomości komercyjnych.

POLSKA   Drees & Sommer Polska

Michael Konopka

Michael Konopka dołączył do Drees & Sommer Polska, obejmując stanowisko leading consultant Business Development & Regional Sales Poland. Będzie odpowiadał za rozwój strategicznych relacji z klientami, tworzenie nowych usług oraz wdrażanie rozwiązań w obszarach zrównoważonego rozwoju, cyfryzacji i efektywności ekonomicznej na polskim rynku. Konopka wraca do firmy po wcześniejszej pracy w stuttgarckim oddziale Drees & Sommer (2021–2023). Ostatnio pełnił funkcję dyrektora w firmie executive search Deininger, odpowiadając za działalność w Polsce i regionie CEE. Wcześniej pracował m.in. w Steinbeis Center of Management and Technology. W nowej roli będzie współpracował z zespołem zarządzającym pod kierownictwem Jörga Wohlfartha, Jana Grymina i Dimitriosa Nirosa.

POLSKA   Avison Young

Michał Marynowski

Do zespołu Valuation and Advisory w Avison Young w Polsce dołącza Michał Marynowski, który obejmuje stanowisko assistant valuer. Jest on absolwentem Politechniki Warszawskiej, pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywał w obszarze nieruchomości i inwestycji publicznych. Pracował m.in. w Sądzie Apelacyjnym w Warszawie, gdzie zajmował się weryfikacją dokumentacji wykonawczej wybranych inwestycji, aktualizacją danych w bazie lokalowej budynków sądów, a także analizą ofert przetargowych. Ma umiejętności w zakresie GIS, AutoCAD, Revit oraz interpretacji dokumentów planistycznych.

POLSKA   BNP Paribas Real Estate Poland

Alicja Przychodzień

Do Działu Wynajmu Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych w BNP Paribas Real Estate Poland dołączyła Alicja Przychodzień, obejmując stanowisko associate. Ma ona blisko sześcioletnie doświadczenie w branży logistycznej, ze szczególnym uwzględnieniem rynku najmu powierzchni magazynowych i przemysłowych. Swoją wiedzę i umiejętności rozwijała w JLL, gdzie jako senior consultant była odpowiedzialna za kompleksową obsługę procesów najmu – od prowadzenia negocjacji, przez przygotowywanie ofert, aż po finalizację transakcji i budowanie długofalowych relacji z klientami oraz deweloperami.

POLSKA   BNP Paribas Real Estate Poland

Marcin Krupanek

Jako associate do Działu Wynajmu Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych BNP Paribas Real Estate Poland dołączył Marcin Krupanek. Jest on ekspert z wieloletnim doświadczeniem w zakresie nieruchomości komercyjnych, finansów oraz doradztwa inwestycyjnego. Od 2020 r. pracował w strukturach JLL jako konsultant w Dziale Powierzchni Magazynowo-Przemysłowych. Ma za sobą szerokie doświadczenie w prowadzeniu transakcji BTS, najmu krótkoterminowego i długoterminowego, doradztwa dla funduszy i inwestorów prywatnych oraz analiz rynkowych.

POLSKA   Mr.DIY

Łukasz Dobrowolski

Łukasz Dobrowolski objął stanowisko country head Mr.DIY w Polsce. Nowy szef wnosi ponad 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu operacjami i sprzedażą w sektorze detalicznym, zdobyte w takich firmach, jak Lidl i Orange oraz Action, gdzie przez ponad sześć lat odpowiadał za zarządzanie operacyjne rozbudowaną siecią sklepów. Odegrał również istotną rolę w ekspansji tej firmy na rynku polskim, a także w procesach wdrażania kadry menedżerskiej w Polsce, Czechach, Austrii i Niemczech. Ostatnio pełnił funkcję dyrektora operacyjnego w firmie Kotar, gdzie nadzorował strategiczne zarządzanie kluczowymi obszarami działalności, w tym sprzedażą, logistyką, obsługą klienta, marketingiem, finansami i zakupami.

CEE YIT

Justyna Filipczak

Justyna Filipczak dołączyła do zespołu YIT jako executive vice president segmentu Residential CEE oraz członkini zespołu zarządzającego firmy. Ma ona wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu oraz sektorze nieruchomości komercyjnych. W ostatnich latach kierowała działalnością Cromwell Property Group w Polsce, Czechach i na Słowacji. Wcześniej pełniła funkcje kierownicze w Multi Corporation oraz GE Real Estate, specjalizując się w obszarze finansów i operacji w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Segment Residential CEE koncentruje się na realizacji projektów mieszkaniowych przeznaczonych zarówno dla klientów indywidualnych, jak i inwestorów, na rynkach krajów Europy Środkowo-Wschodniej, takich jak Polska, Czechy, Słowacja, Estonia, Litwa i Łotwa. Od lipca br. YIT Polska, będące częścią segmentu CEE, działa nie tylko jako deweloper, lecz także jako generalny wykonawca.

POLSKA   Golden Star Group

Paweł Moczybroda

Paweł Moczybroda został nominowany na stanowisko group chief financial officera w polskim zespole Golden Star Group. Związany z firmą od 2023 r., pracował dotąd jako financial controller i deputy chief financial officer. W nowej roli będzie zarządzał środkami finansowymi spółek Golden Star Group w Polsce, Holandii i Niemczech. Wśród jego kompetencji znajdzie się także organizowanie finansowania projektów nieruchomościowych firmy, budżetowanie oraz nadzór nad obszarem podatkowym. Jego zadaniem będzie również budowanie struktury organizacyjnej grupy. Zanim Paweł Moczybroda dołączył do Golden Star Estate, pracował w PwC, gdzie odpowiadał za realizację projektów audytowych przede wszystkim dla spółek z sektora nieruchomości.

POLSKA   Golden Star Group

Ewa Dragunajtys

Ewa Dragunajtys, która poprzednio reprezentowała Golden Star Group jako associate director, objęła pozycję head of asset management. W nowej roli będzie odpowiedzialna za zarządzanie portfelem nieruchomości komercyjnych grupy o łącznej powierzchni przekraczającej 125 tys. mkw., nadzór nad procesami komercjalizacji i transakcjami nieruchomościowymi, tworzenie strategicznych długoterminowych planów, a także zarządzanie zespołem asset, leasing i property managerów. Z firmą związana jest od 2017 roku. Ma ponad 13-letnie doświadczenie w sektorze nieruchomości. Wcześniej związana była m.in. z The Tides Property Group oraz Atalem, gdzie odpowiadała za rozwój i komercjalizację projektów deweloperskich. Pracowała również w Nuvalu jako property broker, reprezentując najemców w procesach relokacji i renegocjacji.

POLSKA   Newmark Polska

Tomasz Chojnacki

Tomasz Chojnacki, ekspert z blisko 20-letnim doświadczeniem na rynku nieruchomości komercyjnych, dołączył do międzynarodowej firmy doradczej Newmark Polska, obejmując stanowisko dyrektora regionalnego na południową Polskę w Dziale Powierzchni Biurowych. Do jego głównych obowiązków należy reprezentowanie najemców powierzchni biurowych w procesach relokacji oraz renegocjacji umów najmu. Przed dołączeniem do Newmark Polska Tomasz Chojnacki pełnił funkcję dyrektora w zespole reprezentacji najemcy biurowego w Katowicach, szefa regionu śląskiego oraz zastępcy szefa sektora biurowego w firmie doradczej CBRE w Polsce. W trakcie swojej kariery zawodowej współpracował m.in. z AT&T, Orange, SoftServe, Jamf Software, Play czy Rockwell Automation. Jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

POLSKA   Avison Young

Ewelina Rolak

Na stanowisku valuer do zespołu Valuation and Advisory w Avison Young w Polsce dołącza Ewelina Rolak. Jest ona akredytowanym rzeczoznawcą majątkowym z doświadczeniem w wycenie nieruchomości komercyjnych i mieszkaniowych. Zajmowała się m.in. sporządzaniem operatów szacunkowych parków handlowych, magazynów, inwestycji deweloperskich, lokali użytkowych, budynków biurowych, gruntów inwestycyjnych oraz weryfikacją wartości nieruchomości mających stanowić zabezpieczenie ekspozycji kredytowych i analizowaniem kosztorysów budowlanych w celu wypłaty kolejnych transz kredytu. Związana była z takimi firmami, jak Ceetrus, Bank Pekao SA czy Emmerson Evaluation.

NIEMCY GTC

Sebastian Junghänel

Rada nadzorcza GTC powołała Sebastiana Junghänela na stanowisko członka zarządu i COO. Obejmie je 2 września br. i będzie odpowiadał m.in. za strategię obecności spółki na rynku niemieckim, gdzie GTC posiada portfel 5,2 tys. mieszkań na wynajem o łącznej powierzchni 325 tys. mkw. Junghänel od ponad 18 lat związany jest z rynkiem nieruchomości w Niemczech i CEE. Jako współzałożyciel Zeitgeist Asset Management stworzył portfel o wartości 1 mld euro, a wcześniej pracował w grupie Hochtief. Nowy COO będzie nadzorował m.in. modernizację portfela niemieckiego w duchu ESG oraz projekty deweloperskie GTC w regionie.

 

fot. Pexels/fauxels

 

Udostępnij artykuł
Napisane przez