Zmiany kadrowe i awanse na rynku nieruchomości.
POLSKA Spravia
Tomasz Konarski
Nowym prezesem zarządu Spravii z dniem 3 marca zostanie Tomasz Konarski, który zastąpi na tym stanowisku Damiana Kapitana, żegnającego się z firmą po 15 latach. Damian ma ponad 26-letnie doświadczenie w branży deweloperskiej. Ostatnio przez prawie 10 lat pełnił funkcję prezesa zarządu YIT w Polsce. Wcześniej przez pięć lat był wiceprezesem w spółce Qualia Development, gdzie nadzorował operacje biznesowe, w tym realizację projektów, budowę i sprzedaż. Na początku swojej kariery pełnił funkcję wiceprezesa w Longbridge Group i dyrektora finansowego na Europę Środkowo-Wschodnią w Dawnay Day Europe. Nowy prezes ma tytuł magistra finansów Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
POLSKA Spravia
Łukasz Białecki
Łukasz Białecki objął 9 stycznia stanowisko dyrektora finansowego i członka zarządu w firmie Spravia, przejmując tę funkcję od ustępującego po 24 latach Ireneusza Ignaciuka. Łukasz Białecki jest ekspertem w dziedzinie finansów nieruchomości z 15-letnim doświadczeniem. Rozpoczął karierę w zespole finansów korporacyjnych EY, a następnie przeszedł do sektora bankowego, gdzie zajmował się m.in. finansowaniem dłużnym nieruchomości. Przez osiem lat pełnił funkcję dyrektora w Banku Pekao SA, szefa Biura Finansowania Nieruchomości Komercyjnych. Jest absolwentem finansów i rachunkowości w Szkole Głównej Handlowej oraz Programu Executive MBA na Uniwersytecie Warszawskim. Ma również tytuł Chartered Certified Accountant (ACCA).
POLSKA CPIPG
Agnieszka Baczyńska
CPI Property Group (CPIPG) ogłosiło powołanie Agnieszki Baczyńskiej, pełniącej funkcję head of leasing retail, na nowo utworzone stanowisko business excellence directora w Polsce. Agnieszka będzie łączyć obie role, a jej nominacja jest częścią strategii mającej na celu zwiększenie efektywności operacyjnej oraz usprawnienie procesów wewnętrznych. Jako business excellence director będzie odpowiedzialna za wdrożenie strategii efektywności operacyjnej i monitorowanie jej wskaźników oraz nadzór nad projektami związanymi z transformacją biznesową, w tym wprowadzaniem nowych technologii i innowacyjnych rozwiązań biznesowych. Do jej obowiązków będzie należeć także audyt i ocena procesów optymalizacyjnych w firmie. Agnieszka Baczyńska ma ponad 20-letnie doświadczenie, m.in. international leasing directora w Neinver Polska, gdzie nadzorowała leasing dla wszystkich obiektów handlowych w portfolio firmy. Jest absolwentką MBA oraz licencjonowanym pośrednikiem w obrocie nieruchomościami.
WARSZAWA CPIPG
Ewelina Szczepaniak
Ewelina Szczepaniak jako leasing manager offices dołącza do zespołu leasingu powierzchni biurowych CPI Property Group (CPIPG) w Polsce, wzmacniając dział odpowiedzialny za wynajem 20 biurowców w Warszawie o łącznej powierzchni 516 tys. mkw. W przeszłości była związana z LCP, Knight Frank, a ostatnio – Polskim Holdingiem Nieruchomości (PHN). Do jej zadań na stanowisku leasing managera należą: pozyskiwanie nowych najemców, negocjacje warunków najmu, budowanie i utrzymywanie sieci kontaktów biznesowych oraz realizacja ustalonej strategii wynajmu. Ewelina Szczepaniak zajmuje się opieką leasingową nad budynkami: Myhive Park Postępu, Myhive IO-1 i Eurocentrum Office Complex.
POLSKA CPIPG
Jacek Malicki
Jacek Malicki, dotychczasowy senior leasing manager w dziale wynajmu powierzchni handlowych CPI Property Group w Polsce (CPIPG), obejmuje stanowisko leasing associate director, leasing retail. W nowej roli zajmie się nadzorowaniem procesów najmu, tworzeniem i wdrażaniem strategii leasingowej dla poszczególnych obiektów, utrzymywaniem i rozwijaniem relacji z kluczowymi najemcami, raportowaniem postępów w wynajmie nieruchomości handlowych oraz wspieraniem współpracy między zespołami w ramach firmy, wspierając w zadaniach szefową tego pionu – Agnieszkę Baczyńską.
POLSKA Heimstaden Poland
Joanna Olszewska
Z początkiem stycznia Joanna Olszewska objęła w Heimstaden Poland stanowisko head of letting and customer care. Dołączyła do firmy w 2023 r., mając kilkunastoletnie doświadczenie w sektorze hotelowym, w tym na stanowiskach menedżerskich związanych z obsługą klientów, sprzedażą oraz rozwojem biznesu. W zakresie jej obowiązków znajdzie się m.in. pozyskiwanie nowych klientów oraz utrzymanie wysokiego poziomu wynajmu mieszkań. Oferta firmy wynosi ponad 2 tys. lokali na ośmiu osiedlach w Warszawie i Krakowie.
POLSKA Corees Polska
Beata Rodziewicz
Beata Rodziewicz dołącza do zespołu Corees Polska, obejmując stanowisko dyrektor ds. leasingu. W nowej roli będzie odpowiedzialna za komercjalizację budynków biurowych, budowę strategii leasingowych oraz pozyskiwanie nowych najemców, negocjacje i renegocjacje umów najmu. Beata Rodziewicz ma 25-letnie doświadczenie. Przed dołączeniem do Corees pracowała w CA Immo oraz DTZ Polska (dziś Cushman & Wakefield) w dziale wynajmu powierzchni biurowych i handlowych. Pracowała także jako asset manager w portfolio nieruchomości obsługiwanych przez CA Immo.
POLSKA BNP Paribas Real Estate Poland
Ludwika Korzeniowska
Ludwika Korzeniowska dołączyła do Działu Wynajmu Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych w BNP Paribas Real Estate Poland na stanowisku dyrektorki. W czasie swojej niemal 20-letniej kariery zajmowała się m.in. pozyskiwaniem nowych klientów dla operatorów logistycznych oraz rozwojem łańcucha dostaw. W przeszłości była związana m.in. z JLL, gdzie odpowiadała za działania business development w zakresie rozwoju współpracy z sektorem operatorów logistycznych. Później objęła stanowisko dyrektorskie, koordynowała działania agentów w zachodniej Polsce i Trójmieście. Jest absolwentką Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. R. Łazarskiego na kierunku ekonomicznym. Ukończyła także studia podyplomowe na Wydziale Marketingu i Logistyki w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
POLSKA 7R
Marta Busłajew
Do zespołu 7R dołączyła Marta Busłajew, która w roli head of marketing and communications będzie nadzorować rozwój i realizację strategii marketingowych oraz komunikacyjnych, zgodnych z planami rozwoju firmy. W przeszłości pełniła funkcję dyrektora ds. marketingu i komunikacji w Globalworth, gdzie opracowywała strategie korporacyjne i integrowała rozwiązania w różnych projektach. Razem z zespołem w HB Reavis wprowadziła na rynek projekty biurowe: Varso Place i Forest. Zajmowała również stanowiska kierownicze w CBRE i Colliers, koncentrując się na strategiach marketingowych, komunikacji, obsłudze klientów oraz inicjatywach z zakresu marketingu cyfrowego. Przed dołączeniem do 7R Marta Busłajew pracowała na stanowisku dyrektora marketingu i operacji w YNV Group, w szczególności w TeKnowledge, gdzie nadzorowała globalne plany strategiczne B2B oraz budżety.
POLSKA Cushman & Wakefield
Julia Faltus-James
Julia Faltus-James, akredytowana specjalistka certyfikacji WELL, ActiveScore oraz Zielony Dom, dołączyła do zespołu Strategic Consulting & ESG Advisory jako ESG services manager w Cushman & Wakefield. Ma ponad 12 lat doświadczenia w branży budowlanej i real estate w Polsce i Wielkiej Brytanii, pracowała m.in. dla Skanska UK Plc oraz JW-A. Jest absolwentką m.in. Politechniki Krakowskiej na kierunku inżynierii lądowej.
POLSKA Cushman & Wakefield
Szymon Krawczyk
Szymon Krawczyk, ekspert ds. transformacji energetycznej, objął stanowisko ESG consultant w zespole Strategic Consulting & ESG Advisory w firmie Cushman & Wakefield. Pracował jako audytor, prowadząc projekty związane z energetyką oraz doradzając w zakresie optymalizacji zużycia energii i pozyskiwania dofinansowań. Jest absolwentem Politechniki Warszawskiej na kierunku budownictwo ze specjalizacją w budownictwie zrównoważonym.
POLSKA SAVILLS
Jakub Parys
Jakub Parys dołączył do zespołu kierowanego przez Daniela Czarneckiego w firmie Savills. Jako associate director będzie się koncentrować na reprezentacji wynajmującego i realizacji strategii wynajmu powierzchni biurowych w kluczowych lokalizacjach, doradztwie w procesach leasingowych, a także na negocjacji i renegocjacji umów najmu. Jakub Parys jest menedżerem z ponad 12-letnim stażem na rynku nieruchomości komercyjnych. W przeszłości przez ponad 5 lat (od 2014 do 2019 r.) był już związany z firmą Savills, gdzie specjalizował się w reprezentacji funduszy inwestycyjnych i deweloperów w procesach najmu powierzchni biurowych. Doradzał w transakcjach biurowych m.in. w IBC International Business Center, North Gate czy kompleksie Ethos przy pl. Trzech Krzyży. Ostatnio związany był z GTC oraz CPI Property Group. Ukończył Szkołę Główną Handlową na kierunku finanse i rachunkowość oraz studia podyplomowe w zakresie wyceny nieruchomości.
POLSKA SAVILLS
Wojciech Mazur
Wojciech Mazur dołączył do zespołu Office Agency Landlord Representation firmy doradczej Savills. Zajmował się m.in. wynajmem powierzchni w centrach handlowych, takich jak Galeria Młociny w Warszawie, Galeria Echo w Kielcach oraz Galaxy w Szczecinie. W 2019 r. poszerzył swoją specjalizację o sektor nieruchomości biurowych, realizując kluczowe projekty na południu Polski, w tym Brain Park i O3 w Krakowie oraz Face2Face w Katowicach. W Savills Wojciech Mazur wesprze właścicieli nieruchomości komercyjnych w procesach wynajmu. Dodatkowo będzie odpowiadał za kompleksowe doradztwo dla firm i pomagał im w znalezieniu nowoczesnych i funkcjonalnych przestrzeni biurowych, koncentrując się na projektach realizowanych w regionie Krakowa i Katowic.
CEE Colliers
Grzegorz Sielewicz
Grzegorz Sielewicz został powołany na stanowisko dyrektora Działu Analiz Ekonomicznych i Rynkowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, obejmującym Bułgarię, Czechy, Węgry, Polskę, Słowację i Rumunię, w firmie Colliers. Ma on 20-letnie w analizach rynku nieruchomości komercyjnych w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W nowej roli skupi się na dalszym rozwoju platformy badawczej Colliers, którą firma rozbudowuje zarówno na poziomie regionalnym, jak i lokalnych poziomach. Będzie też odgrywał aktywną rolę w zarządzaniu lokalnymi zespołami firmy ds. analiz rynkowych. Nowy dyrektor związany był wcześniej z firmą Coface na stanowisku głównego ekonomisty w Europie Środkowo-Wschodniej, a także jako główny specjalista w Wydziale Międzynarodowych Rynków Kapitałowych Departamentu Długu Publicznego w Ministerstwie Finansów. Pracował także w Deutsche Bank i Domu Maklerskim UniCredit.
KATOWICE NEPI Rockcastle
Agnieszka Nizio
Agnieszka Nizio objęła stanowisko dyrektora największego centrum handlowego w województwie śląskim, Silesia City Center w Katowicach należącego do Grupy NEPI Rockcastle. O zakupie obiektu przez Grupę pisaliśmy szerzej w „NEPI Rockcastle kupiło Silesia City Center”. Od lutego 2019 r. do grudnia 2024 r. Agnieszka Nizio kierowała inną galerią należącą do spółki – Centrum Handlowym Platan w Zabrzu. W czasie swojej 25-letniej kariery związana była m.in. z Sodexo Polska (ING Bank Śląski oraz Biurowiec Altus). Jako dyrektor zarządzała także Centrum Handlowym 3 Stawy w Katowicach oraz Centrum Handlowym Sosnowiec. Jest absolwentką Akademii Ekonomicznej w Katowicach oraz Wyższej Szkoły Bankowej w Chorzowie, gdzie ukończyła studia podyplomowe z zarządzania nieruchomościami oraz uzyskała tytuł licencjonowanego zarządcy. W minionym roku ukończyła Program Mentoringu TOP Woman in Real Estate. Została także wyróżniona tytułami: Lidera z powołania oraz Kobiety Charyzmatycznej, przyznawanych przez magazyn „Why Story”.
TARNÓW Gemini Holding
Krzysztof Kryczka
Krzysztof Kryczka został nowym dyrektorem centrum handlowego Gemini Park Tarnów. Jest on licencjonowanym zarządcą nieruchomości z ponad 15-letnim stażem. Przez ponad 11 lat, pracował w CBRE, gdzie pełnił funkcję dyrektora Galerii Sandecja w Nowym Sączu, a ostatnio w White Star Real Estate. Ukończył studia magisterskie na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jest także absolwentem licznych studiów podyplomowych, m.in. na AGH i UEK w Krakowie, w obszarach zarządzania, szacowania i pośrednictwa w obrocie nieruchomościami.
ŚWIAT ITRA Global
Artur Sutor
Funkcję wiceprzewodniczącego rady dyrektorów ITRA Global objął Artur Sutor, założyciel i prezes ITRA Polska. Jest to ekspert z 25-letnim doświadczeniem w doradzaniu najemcom biurowym. Reprezentował klientów w procesie wynajmu biur o łącznej powierzchni blisko 1 mln mkw. Był też współzałożycielem Cresa Polska oraz pracował w Cushman & Wakefield i Knight Frank. Artur Sutor jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego oraz SGH.
ŚWIAT ITRA Global
Martyna Balcer
Na stanowisko dyrektora w międzynarodowym zarządzie ITRA Global została powołana Martyna Balcer, dyrektor operacyjna i szefowa działu powierzchni biurowych w ITRA Polska. Nowa dyrektor ma ponad 15-letnie doświadczenie w branży nieruchomości komercyjnych i kieruje rozwojem strategicznych projektów firmy. Wcześniej pracowała jako associate director w Cresa Polska i negocjator w Cushman & Wakefield. Ukończyła filologię angielską na Społecznej Akademii Nauk.
TRÓJMIASTO Euro Styl
Sebastian Barandziak
Sebastian Barandziak objął stanowisko prezesa zarządu w firmie Euro Styl będącej częścią Grupy Dom Development. Zastąpił Mikołaja Konopkę, współtwórcę i wieloletniego prezesa Euro Stylu, który z początkiem tego roku objął funkcję prezesa zarządu Dom Development, pozostając jednocześnie członkiem zarządu gdańskiej spółki. Sebastian Barandziak to menedżer z wieloletnim doświadczeniem w branży nieruchomości i budowlanej. Karierę rozpoczynał na stanowiskach handlowych, a od 2005 r. pełnił funkcje kierownicze, w tym prezesa zarządu i dyrektora finansowego. W 2013 r. związał się z firmą Dekpol, gdzie przez pięć lat był dyrektorem ds. nieruchomości, a od 2017 r. przez blisko sześć lat pełnił funkcję prezesa zarządu Dekpol Deweloper. Nowy prezes zarządu jest absolwentem Uniwersytetu Szczecińskiego na kierunku zarządzanie i marketing. Jednocześnie funkcje wiceprezesów objęli dotychczasowi członkowie zarządu – Magdalena Reńska oraz Jarosław Górski.
POLSKA Cornerstone Investment Management
Karol Klin
Karol Klin został nowym dyrektorem ds. komercjalizacji w sektorze nieruchomości w Cornerstone Investment Management. Dodatkowo będzie pełnił funkcję dyrektora ds. najmu w projekcie V Tower. Nowy dyrektor ma wieloletnie doświadczenie, które zdobywał, współpracując z takimi firmami doradczymi jak JLL i CBRE. Odpowiadał także za komercjalizację projektów biurowych m.in. w GTC, Skanska Commercial i Echo Investment. Ostatnio związany z funduszami inwestycyjnymi. W CPI Poland (Head of Office Leasing) oraz Globalworth Poland odpowiadał za strategię wynajmu budynków biurowych o łącznej powierzchni przekraczającej 1 mln mkw. Karol Klin jest członkiem Royal Institution of Chartered Surveyors (RICS) oraz CCIM Institute.
POLSKA Betard
Przemysław Borek
Przemysław Borek dołączył do zespołu Betard. Jest on specjalistą w obszarze prefabrykacji betonowej z ponad 20-letnim doświadczeniem. Przez 6 lat związany był z firmą Ergon Poland, tworząc jako dyrektor handlowy od podstaw jej struktury oraz pozycję na rynku. Kolejne 17 lat poświęcił pracy w grupie Pekabex (od 2008 r. zasiadał w zarządach jej spółek), która w tym czasie przeszła transformację i stała się jednym z największych dostawców betonowych prefabrykatów.
POLSKA PHN
Dariusz Karwański
Dariusz Karwański objął stanowisko dyrektora biura w PHN. Z rynkiem nieruchomości związany jest od 20 lat, a przez ostatnie pracował w firmie doradczej Savills, w Agencji Biurowej, na stanowisku associate directora. Współpracował z deweloperami, funduszami inwestycyjnymi i najemcami, prowadząc procesy najmu dla takich klientów, jak: Deka Immobilien, Catalyst Capital, TFG Management, Ghelamco, Blue Office czy Commerz Real.
POLSKA PHN
Marcin Polański
Marcin Polański objął stanowisko zastępcy dyrektora biura w PHN. Ma on 16-letnie doświadczenie w branży nieruchomości. Przez ostatnie 11 lat był odpowiedzialny za sprzedaż oraz rozwój firmy z sektora pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Piastował stanowisko business development managera, a później dyrektora regionalnego sprzedaży.
POLSKA PHN
Agnieszka Węgrzyńska
Agnieszka Węgrzyńska pełni funkcję głównego eksperta ds. komercjalizacji w PHN. Od 18 lat związana jest z rynkiem nieruchomości, z czego 16 lat spędziła w firmie doradczej Savills, gdzie reprezentowała takie budynki, jak: WTT, D48, Mokotowska Square czy Crown Square. Ostatnie 1,5 roku pracowała dla funduszu Cornerstone Investment Management, odpowiadając za strategię marketingową i komercjalizację prestiżowego budynku V Tower.
POLSKA PHN
Joanna Szpyra
Joanna Szpyra dołączyła do zespołu PHN jako główny specjalista ds. kluczowych klientów. Wcześniej, w Orange Polska, odpowiadała za sprzedaż m.in. największych nieruchomości z portfolio firmy, promocję sprzedaży oraz relacje z kluczowymi inwestorami. Joanna Szpyra ma ponad 20-letnie doświadczenie w obszarze obrotu, administracji i zarządzania nieruchomościami.
POLSKA Apsys Polska
Katarzyna Kopszak-Dziurnikowska
Do zarządu Apsys Polska dołączyła Katarzyna Kopszak-Dziurnikowska, dotychczasowa dyrektorka ds. inwestycji w organizacji. Z branżą nieruchomości jest związana od ponad 20 lat. Współpracę z Apsys Polska rozpoczęła w 2021 r. Nominacja to pierwszy etap procesu zmiany związanego z sukcesją w zarządzie spółki. Katarzyna Kopszak-Dziurnikowska stopniowo będzie przejmować obowiązki wiceprezesa Macieja Wróblewskiego, by docelowo zastąpić go na stanowisku. Przed dołączeniem do firmy zajmowała się zarządzaniem projektami inwestycyjnymi na rynkach europejskich. Jej specjalnością są operacje związane z funduszami inwestycyjnymi typu private equity, a także przedsięwzięciami joint venture z udziałem dużych funduszy instytucjonalnych. Katarzyna Kopszak-Dziurnikowska jest absolwentką Wydziału Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów podyplomowych MBA w SGH Warszawa i HEC de Paris na kierunku zarządzanie.
POLSKA Walter Herz
Katarzyna Goryszewska
Firma doradcza Walter Herz rozszerza zakres usług i otwiera kolejną linię biznesową – Walter Herz Luxury Residential – która będzie wspierała klientów w zakresie zakupu, sprzedaży i wynajmu w Polsce nieruchomości luksusowych. Na czele nowej agencji stanęła Katarzyna Goryszewska, która objęła w firmie stanowisko head of Luxury Residential Agency. Usługi obejmują doradztwo, opracowywanie prognoz rynkowych i analiz warunków inwestycyjnych, reprezentację klientów w negocjacjach postanowień kontraktów oraz kompleksową obsługę procesów transakcyjnych. Katarzyna Goryszewska to profesjonalistka z 19-letnim doświadczeniem, które zdobywała m.in. jako wieloletnia dyrektorka operacyjna Złotej 44. W trakcie kariery zawodowej współpracowała także z firmami deweloperskimi, m.in. Orco Poland, BBI Development i Agro-man. Oprócz zarządzania zespołem do jej zadań będzie należało także wprowadzenie procedur związanych z obsługą klienta premium. Nowa dyrektor jest z wykształcenia prawnikiem.
CEE Prologis
Leonard Kubanek
Leonard Kubanek, dotychczasowy director of project management, awansował na stanowisko vice president oraz head of development management w Europie Środkowej w Prologis. Do jego obowiązków należy m.in. zarządzanie bieżącymi inwestycjami, analizowanie i identyfikowanie nowych możliwości inwestycyjnych na rynkach lokalnych, a także opracowywanie i wdrażanie strategii rozwoju dla regionu. Leonard Kubanek dołączył do Prologis w 2018 r. jako director of project management. Wcześniej doświadczenie zdobywał w Evatronix w Gliwicach, a następnie w SMI Metal Bau w Niemczech. Następnie pracował jako kierownik projektu w Mexem, później jako inspektor nadzoru konstrukcji stalowych przy budowie Huty Szkła w Dąbrowie Górniczej. Kolejne lata poświęcił pracy w CFE, Tebodin oraz CBRE, gdzie zajmował się zarządzaniem dużymi projektami przemysłowymi.
POLSKA ULI Next
Anna Szelc
Urban Land Institute Poland (ULI Poland) ogłosił powołanie Anny Szelc, senior director of investments w Invesco Real Estate w Polsce, na stanowisko przewodniczącej programu ULI Next w Polsce. Projekt to globalna inicjatywa ULI skierowana do profesjonalistów z branży nieruchomości znajdujących się na średnim etapie kariery zawodowej. Program ten tworzy platformę dla osób z doświadczeniem zawodowym w wieku od 35 do 45 lat, umożliwiając im wymianę wiedzy, budowanie sieci kontaktów oraz wspólną pracę nad nowymi pomysłami i projektami. Anna Szelc, która będzie pełniła tę funkcję społecznie, jest doświadczoną ekspertką w branży nieruchomości, specjalizującą się w inwestycjach i zarządzaniu aktywami. Obecnie pełni funkcję senior director of investments w Invesco Real Estate w Polsce, zarządzając portfelem nieruchomości o wartości 1,4 mld euro. Odpowiada za wyniki aktywów, strategię ESG i rozwój biznesu. Ma blisko 20 lat doświadczenia w nieruchomościach w CEE, pracowała wcześniej m.in. w Azora i Breevast. Jest absolwentką Wydziału Prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego.
EUROPA Panattoni
Maciej Zawada
Maciej Zawada obejmuje stanowisko head of business development Panattoni BTS. Decyzja jest odpowiedzią na rozwój działalności firmy w realizacjach build to suit (BTS) w polskim i europejskim sektorze przemysłowym. W nowej roli Maciej Zawada będzie odpowiedzialny za strategię rozwoju oraz realizację projektów BTS dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów. W czasie blisko siedmiu lat pracy w firmie brał udział w takich projektach, jak Trilux w Świdniku, obiekt w Knurowie dla Grupy Fortaco czy kampus K-Flex w Uniejowie. Wcześniej był związany z CBRE Poland. Ukończył stosunki międzynarodowe na Uniwersytecie Warszawskim oraz marketing i zarządzanie w Szkole Głównej Handlowej.
POLSKA PHH
Izabela Sakowska
Izabela Sakowska została powołana na stanowisko dyrektora pionu sprzedaży i marketingu Polskiego Holdingu Hotelowego. Nowa dyrektor to ekspertka z wieloletnim doświadczeniem. W ostatnich latach stała na czele Działu Sprzedaży i Marketingu w HAG Asset Management, gdzie była odpowiedzialna m.in. za otwarcie i rozwój hoteli Four Points by Sheraton Warsaw Mokotów oraz Seaside Park Kołobrzeg. Wcześniej w Qualia Development pełniła rolę dyrektora ds. sprzedaży i marketingu, otwierając nowe obiekty Golden Tulip, a w Accor Hospitality Polska zarządzała portfelem ponad 60 kluczowych klientów. Jest absolwentką geografii turyzmu na Uniwersytecie Łódzkim.
EUROPA Clarion Partners Europe
Harald Evers
Clarion Partners Europe, zarządzający funduszami inwestycyjnymi, specjalizujący się w logistyce i nieruchomościach przemysłowych, powołał Haralda Eversa na stanowisko head of asset management. Harald Evers, z ponad 25-letnim doświadczeniem w europejskim rynku nieruchomości, przez ostatnią dekadę koncentrował się na sektorze logistycznym. Będzie kierował z Londynu zespołem zarządzania aktywami Clarion w Europie, nadzorując portfel 60 nieruchomości o powierzchni 2 mln mkw. Jego zadania obejmą m.in. strategie wynajmu, inwestycje kapitałowe oraz inicjatywy z zakresu zrównoważonego rozwoju. Wcześniej Harald Evers zajmował kluczowe stanowiska w CBRE Investment Management, gdzie zarządzał portfelem 400 nieruchomości logistycznych o powierzchni 9 mln mkw. w 13 krajach EMEA. Pracował także w Gazeley (obecnie GLP Europe).
PPG Deco Polska
Magdalena Siemiaszko
Magdalena Siemiaszko objęła funkcję head of marketing AC Poland w PPG Deco Polska Sp. z o.o. Będzie kierować zespołem marketingu odpowiedzialnym za wdrażanie strategii i programów marketingowych dla AC Poland. Jednocześnie kontynuuje zarządzanie obszarem Trade Marketing, którym opiekuje się od momentu dołączenia do spółki w lipcu 2015 r. Wcześniej przez kilka lat zarządzała marketingiem handlowym w Agros-Nova oraz Herbapol Lublin. Jest absolwentką Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego na kierunku ochrona środowiska, ukończyła również Podyplomowe Studia Nowoczesnej Promocji w Szkole Głównej Handlowej.
POLSKA JWA
Agnieszka Surma
Agnieszka Surma objęła nowo utworzone stanowisko head of advisory w firmie JWA, na którym będzie odpowiedzialna za zarządzanie działem doradczym, relacje z klientami, rozwijanie usług związanych z sustainability, ESG, dekarbonizacją. Agnieszka Surma jest inżynierem budownictwa z doświadczeniem w zarządzaniu zdobytym w Dekra. Przez lata rozwijała sprzedaż i operacyjne zarządzanie usługami technicznymi, współpracując z klientami z sektora nieruchomości, w tym właścicielami, zarządcami i deweloperami. Ma akredytacje referenta HQE, audytora HQE i asesora BREEAM International New Construction.
POLSKA JWA
Jolanta Panas
Doktor Jolanta Panas została powołana na stanowisko ESG Property Transition & Green Finance Expert w JWA. W zakresie jej obowiązków znajdują się: dostosowywanie portfeli nieruchomości do celów ESG, doradztwo w zakresie zrównoważonej transformacji rynku nieruchomości, nowych instrumentów finansowych oraz zgodność projektów z rozwijającymi się standardami. Jolanta ma uprawnienia GRESB Accredited Professional, rzeczoznawcy majątkowego, zarządcy nieruchomości, pośrednika nieruchomości, audytora energetycznego uprawnionego do sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej budynków oraz uprawnienia audytora certyfikatu Zielony Dom.
POLSKA JWA
Katarzyna Mitura-Papis
Katarzyna Mitura-Papis dołączyła do zespołu JWA jako starszy specjalista ds. zrównoważonego rozwoju. Specjalizuje się w certyfikacji ESG w sektorze nieruchomości. Prowadziła również inicjatywy związane z raportowaniem, zapewniając zgodność z unijnymi standardami i kryteriami zrównoważonego rozwoju. W nowej roli będzie nadzorować projekty, koncentrując się na certyfikacji BREEAM i koordynacji certyfikacji wielokryterialnych dla inwestycji mieszkaniowych, biurowych i handlowych, a także w przeprowadzaniu ocen EU Taxonomy.
EUROPA MLP Group

Maciej Müldner
Maciej Müldner objął stanowisko chief financial officera w MLP Group. Nowy CFO w ostatnich latach pełnił kluczowe funkcje w grupie Dentsu w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Wcześniej przez prawie 20 lat związany z Grupą Skanska, w tym w latach 2002–2011 zarządzał treasury w grupie Skanska w Polsce i Niemczech. Dodatkowo zarządzał również finansami w firmach deweloperskich, jak Skanska Property (Commercial Development), Echo Investment i Archicom. Doświadczenie zdobywał także w Deutsche Bank i Bank Austria. Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku zarządzanie oraz członkiem Stowarzyszenia Polskich Skarbników Korporacyjnych. Pasjonuje się górami, muzyką rockową i sztukami wizualnymi.
EUROPA Panattoni Income Fund
Olaf Bruns
Panattoni Income Fund powołał Olafa Brunsa na stanowisko managing director business development DACH. Jest on specjalistą z ponad 25-letnim doświadczeniem. Przed dołączeniem do firmy pełnił funkcję managing directora w Brawo Fund Management. Wcześniej zajmował kluczowe stanowiska w firmach, takich jak Garbe Industrial Real Estate, UBS Global AM, CBRE Global Investors oraz Warburg-HIH Invest Real Estate. W trakcie swojej kariery strukturyzował i tworzył portfele aktywów o łącznej wartości ponad 20 mld euro, zarządzał nimi oraz nadzorował transakcje o wartości przekraczającej 6 mld euro. W nowej roli skoncentruje się na rozwijaniu i umacnianiu relacji z inwestorami instytucjonalnymi oraz na strukturyzacji i zarządzaniu transakcjami w regionie DACH.
EUROPA Panattoni Income Fund
Piotr Boruc
Piotr Boruc objął stanowisko head of finance and reporting Panattoni Income Fund. Ma on ponad 25-letnie doświadczenie w finansach, bankowości i audycie, z czego ponad 17 lat specjalizuje się w zarządzaniu funduszami i finansami na rynku nieruchomości. Wcześniej pełnił kluczowe role finansowe w takich firmach, jak Mapletree, Urban Partners oraz NREP. W nowej roli będzie nadzorować funkcje finansowe firmy, dbając o to, aby strategie, przejrzystość finansowa oraz systemy raportowania były zgodne z długoterminowymi celami inwestycyjnymi Panattoni Income Fund.
NIEMCY Griffin Capital Partners
Marcel Hertig
Griffin Capital Partners wzmacnia swoją obecność na rynku niemieckim, otwierając nowe biuro pod kierownictwem specjalisty ds. inwestycji w branży nieruchomości i private equity – Marcela Hertiga, który objął stanowisko managing director, head of Germany. W swojej nowej roli Marcel Hertig skupi się na identyfikowaniu i pozyskiwaniu możliwości inwestycyjnych w obszarze nieruchomości i private equity, jak również nadzorowaniu projektów Griffin w Niemczech.
fot. Pexels/pixabay