POLSKA Według danych z piątej edycji raportu „Parki handlowe i centra convenience w Polsce”, opracowanego przez ekspertów JLL i Trei Real Estate Poland, do końca I poł. 2024 r. łączna powierzchnia nieruchomości handlowych wyniosła 17,3 mln mkw., z czego 17 proc. przypadło parkom handlowym, a 9 proc. tzw. centrom convenience. W okresie od 2018 r. do końca czerwca 2024 r. te formaty stanowiły 59 proc. nowej powierzchni handlowej, a eksperci przewidują, że w kolejnych latach ten trend będzie utrzymywał się na wysokim poziomie. Wśród analizowanych formatów 44 proc. projektów jest obecnie realizowanych w miejscowościach liczących poniżej 100 tys. mieszkańców. Wpływa na to dostępność atrakcyjnych terenów oraz fakt, że ok. 1,4 tys. jednostek administracyjnych w Polsce ma ograniczoną nowoczesną ofertę handlową lub nie ma żadnej oferty. Największe braki w dostępie do nowoczesnej oferty handlowej obserwowane są w miastach o populacji 5–15 tys. mieszkańców.