Grupa Pepco (sieci Pepco i Dealz) zaprezentowała nowe podejście do strategii rozwoju. Firma skupi się głównie na odbudowie rentowności podstawowej działalności Pepco w Europie Środkowo-Wschodniej oraz zmniejszy liczbę planowanych otwarć sklepów.
Pepco zapowiada, że zamierza otworzyć co najmniej 400 nowych sklepów netto w całej grupie w roku obrotowym 2024 (wobec 668 w roku obrotowym 2023). Firma zakłada też bardziej zdyscyplinowane podejście do wzrostu i nakładów inwestycyjnych w ramach całej grupy, w tym poddanie przeglądowi programu odnowy sklepów w Europie Środkowej i Wschodniej, poprawę w zakresie generowania gotówki oraz przegląd alokacji kapitału.
Planowane jest też wzmocnienie pozycji grupy na kluczowych rynkach, w tym zwiększenie skali działalności we Włoszech i w Hiszpanii oraz skupienie się na Wielkiej Brytanii jako największym rynku. W Polsce natomiast planowane jest skoncentrowanie działalności Dealz oraz strategiczna ocena pozycji tej marki w grupie.
– Musimy ponownie skoncentrować się na zapewnieniu bardziej miarowego wzrostu, robiąc mniej, aby osiągnąć więcej – z większym naciskiem na poprawę rentowności i generowanie gotówki w ramach naszej ugruntowanej działalności. Istnieją znaczące możliwości i postaramy się je obecnie wykorzystać w bardziej ukierunkowany sposób. Pomimo niełatwych warunków rynkowych grupa ma wiodącą na rynku ofertę dla klientów, silny bilans i stabilne przepływy pieniężne z działalności operacyjnej – powiedział Andy Bond, przewodniczący wykonawczy Grupy Pepco.
W połowie września przejął on stery firmy. Zastąpił na stanowisku prezesa grupy (CEO) Trevora Mastersa, który ustąpił i odszedł z firmy ze skutkiem natychmiastowym. Andy Bond, dotychczasowy przewodniczący Rady Dyrektorów, objął wtedy funkcję przewodniczącego wykonawczego (executive chair) i kierował pracami zarządu i całej spółki do czasu wyboru następcy prezesa. Pod koniec września natomiast struktura zarządu grupy uległa reorganizacji z uwagi na słabsze od oczekiwań wyniki biznesowe. Anand Patel, dyrektor zarządzający Pepco, ustąpił ze stanowiska ze skutkiem natychmiastowym i został zastąpiony przez Barry’ego Williamsa, dotychczasowego dyrektora zarządzającego Poundland.