Projekty będziemy uruchamiać tam, gdzie popyt jest najbardziej zauważalny

Mijający właśnie rok przyniósł ożywienie na rynku, ale nie można mówić, że sytuacja w pełni wróciła do sytuacji sprzed pandemii COVID-19. Różne warianty hybrydowego modelu pracy, inflacja i wysoki koszt kapitału w dalszym ciągu wpływają na popyt na nieruchomości biurowe.

Mimo to w tym wymagającym otoczeniu udało nam się znaleźć inwestorów na trzy nasze biurowce Polsce. W maju sprzedaliśmy warszawskie Studio B – wtedy już w pełni skomercjalizowane – do Stena Real Estate AB, w czerwcu poznański Nowy Rynek E został kupiony przez Eastnine AB. Rok zamknęliśmy transakcją, w ramach której biurowiec P180 został sprzedany do Investika Real Estate Fund oraz Bud Holdings. Mówimy o obiektach klasy premium, w najlepszych lokalizacjach, z innowacyjnymi technologiami, zrealizowanymi w duchu zrównoważonego rozwoju, z ciekawym zagospodarowaniem terenu, cieszących się sporym zainteresowaniem. Są to pozytywne sygnały w kontekście nadchodzącego roku, a także potwierdzenie, że core’owe projekty zawsze będą obiektem zainteresowania zarówno ze strony najemców, jak i inwestorów.

W 2025 r. będziemy kontynuować realizację naszej sztandarowej inwestycji w Warszawie – wieżowca Studio A, którego oddanie do użytku planujemy na ostatni kwartał. Oprócz tego chcemy kontynuować prace w kontekście przygotowania potencjalnych projektów rental living – mamy bardzo atrakcyjny bank ziemi, który pozwala nam na szukanie alternatyw, w tym projektów mixed-use – szczególnie gdy dywersyfikacja portfeli wśród inwestorów jest tak pożądana. Uważnie analizujemy ewentualne nowe inwestycje w regionie CEE. Kolejne projekty będziemy uruchamiać tam, gdzie popyt jest najbardziej zauważalny.

Arkadiusz Rudzki, executive vice president leasing & sales, Skanska Commercial Development Europe

Komentarz ukazał się w roczniku Trendy 2025 opublikowanym 16 grudnia 2024 r.
Udostępnij artykuł
Napisane przez