W 2024 r. AFI Europe Poland rozwijało się zgodnie z przyjętą strategią. Jej kluczowymi elementami są poszerzanie oferty w segmencie PRS oraz zaangażowanie w atrakcyjne projekty mixed-use we współpracy ze sprawdzonymi partnerami.
Tylko w drugiej połowie 2024 r. oferta AFI Home poszerzyła się o trzy nowe inwestycje. W Warszawie w ramach kompleksu Bohema – Strefa Praga AFI Home Metro Szwedzka dostarczyło 371 lokali. W Krakowie oddaliśmy do użytku AFI Home Czyżewskiego z 311 mieszkaniami, natomiast nasz debiutancki projekt we Wrocławiu, AFI Home Długa, oferuje 232 lokale. Portfolio AFI Home w Polsce obejmuje łącznie już 1,7 tys. gotowych lokali w formule PRS, a w 2025 r. urośnie o kolejne 550 dzięki realizacji AFI Home Metro Zachód w Warszawie. Patrzymy też w przyszłość, planując zagospodarowanie działki przy ul. Kolejowej w centrum Wrocławia, której zakup sfinalizowaliśmy. To liczby i projekty, które plasują nas w czołówce rynku PRS w Polsce. Rozwijamy się stabilnie w odpowiedzi na trendy społeczne. Nasza oferta w formie kompleksowych usług zakwaterowania to nie tylko przestrzeń do życia, ale też wiele usług dodatkowych, takich jak wsparcie administratora budynku czy dostęp do doskonale wyposażonych siłowni oraz pokoi coworkingowych i do sąsiedzkich spotkań.
Biorąc pod uwagę okoliczności makroekonomiczne, zainteresowanie sektorem PRS jest wysokie także wśród inwestorów, choć wysokie stopy procentowe powodują ostrożność w podejmowaniu decyzji. Z drugiej strony zauważamy gotowość banków do finansowania dobrych projektów z tego segmentu, co świadczy o ich zaufaniu do fundamentów rynku. Szczególne miejsce wśród inwestycji AFI Europe Poland zajmuje wielofunkcyjny miejski kwartał Towarowa 22 na warszawskiej Woli – projekt, który realizujemy w joint venture z Grupą Echo Investment. Postępy w wynajmie biur – 70 proc. biurowca Office House ma już najemców – oraz sprzedaży apartamentów w pierwszym etapie mieszkaniowym utwierdzają nas w przekonaniu, że Towarowa 22 to jedna z najlepszych lokalizacji w Polsce, a zarazem projekt spełniający najwyższe standardy ESG.
Z punktu widzenia rozwoju firmy w Polsce cieszy nas powiększenie naszego zespołu o najwyższej klasy specjalistów w obszarze wynajmu, rozwoju nowych projektów czy marketingu. To pokazuje, że marka AFI Europe słusznie jest postrzegana jako atrakcyjny i perspektywiczny pracodawca.
Sebastian Kieć, CEO, AFI Europe Poland