Sprzedaż detaliczna hamuje

POLSKA Na polskim rynku w 2022 r. zadebiutowało 14 marek poinformował Cushman & Wakefield – a blisko 70 proc. nowej podaży powierzchni handlowej dostarczonej na rynek w tym czasie to parki handlowe. Rosnąca z miesiąca na miesiąc inflacja negatywnie wpłynęła na portfele Polaków i niejednokrotnie zmuszała do weryfikacji planów zakupowych. Mimo że ogółem sprzedaż detaliczna wzrosła o 5 proc. r./r., to jednak druga połowa roku stanęła pod znakiem wyraźnego hamowania wydatków – podsumowuje Katarzyna Lipka, dyrektorka zespołu doradztwa i analiz rynkowych w Cushman & Wakefield. Niestety rok 2023 prawdopodobnie przyniesie kontynuację tego trendu, a co za tym idzie – raczej ujemną dynamikę sprzedaży detalicznej, która może wynieść ok. minus 5 proc. – dodaje.

Udostępnij artykuł
Napisane przez