POLSKA W 2023 r. liczba odwiedzin centrów handlowych, biorących udział w badaniach Retail Institute, wzrosła o 2,5 proc. w porównaniu z wynikami z 2022 r., ale aż o 10 proc. like for like (metoda ta, L4L, pozwala porównywać badane wskaźniki, eliminując przesunięcia kalendarzowe – pokazuje dane w 2022 i 2023 r., które mają tę samą liczbę dni handlowych). Największy 3,8 proc. (11,5 proc. L4L) wzrost liczby odwiedzających osiągnęły małe centra handlowe (5000–19 999 mkw.), najmniejszy natomiast galerie średniej wielkości (20 000–39 999 mkw.), które z trudem utrzymały wyniki lepsze od ubiegłorocznych, o czym świadczy 1,4-proc. wzrost rok do roku (9,1 proc. L4L). Eksperci są zgodni co do ocen – ten typ obiektów od kilku lat szuka pomysłu na siebie. Z jednej strony centra tego formatu są za duże, aby klienci mogli zrobić w nich szybkie i codzienne zakupy, z drugiej natomiast są za małe, aby spełnić wszystkie potrzeby coraz bardziej wymagających klientów. Duże galerie handlowe (> 40 000 mkw.) zamknęły rok z 2,9-proc. wzrostem liczby odwiedzających (10,3 proc. L4L).