Usługi rosną w handlu

POLSKA Polska Rada Centrów Handlowych przedstawiła dane dotyczące obrotów i odwiedzalności centrów handlowych za I półrocze oraz lipiec br. W okresie styczeń–czerwiec obroty wzrosły o 1,1 proc. r./r., a najwyższe dynamiki zanotowały usługi (+6,8 proc.), zdrowie i uroda, gastronomia po 5,1 proc. oraz rozrywka (+4,6 proc.). Lipiec przyniósł wzrost obrotów o 5,2 proc. r./r., w tym usługi +17,4 proc., gastronomia +11,4 proc., rozrywka +8,6 proc. oraz zdrowie i uroda +8,2 proc. Bardzo duże centra (powyżej 60 tys. mkw.) odnotowały wzrost o 3,2 proc., duże (40–60 tys. mkw.) o 0,1 proc., średnie (20–40 tys. mkw.) spadek o 1,1 proc., natomiast w najmniejszych obiektach (5–20 tys. mkw.) obroty pozostały bez zmian. W ujęciu geograficznym najlepsze rezultaty w półroczu osiągnęły Kraków, Warszawa i Katowice, a w lipcu regiony południowy, centralny i północno-zachodni. Odwiedzalność pozostała stabilna, ze wzrostami w regionach centralnym i północno-zachodnim, szczególnie w Warszawie i Poznaniu.

Udostępnij artykuł
Napisane przez