POLSKA Archicom w pierwszym półroczu br. sprzedał 1162 mieszkania, co oznacza wzrost o 32 proc. r./r. W tym czasie spółka wprowadziła do oferty 1938 lokali w Krakowie, Warszawie, we Wrocławiu, w Łodzi i Poznaniu. Przychody ze sprzedaży osiągnęły poziom 324,9 mln zł, a zysk brutto 116,3 mln zł. Aktywa firmy wynoszą 3,2 mld zł i wzrosły w pierwszym półroczu o 13 proc. Od 2023 r. spółka pozyskała finansowanie o wartości 908 mln zł (220 mln zł kapitału i 688 mln zł obligacji), a jednocześnie wykupiła obligacje na łączną kwotę 136 mln zł. Archicom dysponował na koniec półrocza 201,5 mln zł gotówki oraz 240 mln zł niewykorzystanej linii kredytowej, co łącznie daje ponad 440 mln zł potencjału na działalność operacyjną. Potencjał banku ziemi obejmuje obecnie 12 599 mieszkań, z czego 8580 zostało kupionych, a 4019 zabezpieczonych. Na koniec czerwca oferta Archicom liczyła 2937 lokali. W planach na 2025 r. jest przekazanie około 2,4 tys. jednostek, z czego większość przypadnie na drugie półrocze. Istotnym czynnikiem wpływającym na kondycję firmy była sprzedaż wrocławskiego biurowca City 2 za 31 mln euro – środki z transakcji przeznaczono na redukcję zadłużenia i powiększenie banku ziemi. Spółka podtrzymuje cel sprzedaży blisko 3 tys. lokali w tym roku i ok. 4 tys. w kolejnych latach.