Zasoby handlowe się starzeją

Według raportu BNP Paribas Real Estate Poland „At a Glance. Rynek nowoczesnego handlu w Polsce” za I kw. br. mimo niepewności gospodarczej, wysokiej inflacji i potencjalnych ceł obserwujemy w kraju poprawę sytuacji finansowej konsumentów, która przekłada się na rosnącą siłę nabywczą. Wyzwaniem  są starzejące się zasoby handlowe.

Ekspansja deweloperów skupia się głównie na segmencie parków handlowych. Dodatkowo sektor e-commerce nie stanowi już zagrożenia dla tradycyjnego handlu, lecz funkcjonuje jako uzupełnienie tej formy sprzedaży. Wyzwaniem, z którym sektor handlowy mierzy się od jakiegoś czasu, są starzejące się zasoby handlowe – niemal 70 proc. powierzchni handlowej w Polsce (ok. 11,5 mln mkw.) to obiekty ponad 10-letnie. 

W odpowiedzi na zmieniające się oczekiwania klientów właściciele szukają nowych kierunków rozwoju, modernizując obiekty czy rozbudowując je o strefy gastronomiczne i rozrywkowe. Przykładem jest HopaLupa w centrum handlowym Nowa Sukcesja w Łodzi – na 30 tys. mkw. znajdziemy m.in. park trampolin czy tor gokartowy.

 

fot. Pexels/l-a

Udostępnij artykuł
Napisane przez