Pozostajemy wierni strategii hybrydowej

Polska pozostaje jednym z najbardziej odpornych i dynamicznych rynków handlowych w Europie. Choć tempo nowych inwestycji w przypadku parków handlowych naturalnie zwalnia po boomie postpandemicznym, fundamenty rynku nadal sprzyjają długoterminowemu wzrostowi – zwłaszcza w miastach średniej wielkości, gdzie popyt pozostaje silny, a konkurencja wciąż ograniczona.

Trzy lata temu podjęliśmy strategiczną decyzję o wejściu na polski rynek z jasną, długoterminową wizją. W lipcu z dumą świętowaliśmy akwizycję naszego 10. parku handlowego oraz zwiększenie łącznej powierzchni GLA do blisko 200 tys. mkw., przy jednoczesnej realizacji trzech projektów deweloperskich. Tylko w ciągu ostatnich czterech miesięcy I połowy roku kupiliśmy trzy centra handlowe – w Koszalinie, Suwałkach i Olsztynie – a w grudniu ub.r. do naszego portfolio dołączyły dwa projekty w Myszkowie i we Włocławku. Wiele z naszych inwestycji obejmuje przyległe grunty lub niewykorzystane przestrzenie, które zabezpieczyliśmy z myślą o rozbudowie. Na przykład w Suwałkach i Ostródzie już pracujemy nad takimi koncepcjami. W BIG Myszków jeszcze w tym roku otworzymy nowy budynek dla sklepu Bricomarché, który powiększy park handlowy o 3000 mkw. GLA. Planowany jest też trzeci etap inwestycji, dzięki któremu BIG Myszków zyska kolejne 6000 mkw. GLA.

Jako BIG Poland pozostajemy wierni strategii hybrydowej łączącej przejęcia z wybranymi inwestycjami deweloperskimi. Jednocześnie nadal intensywnie inwestujemy w budowanie świadomości marki BIG, działania marketingowe i rebranding.

W miarę jak zmienia się sposób myślenia konsumentów, chcemy, aby nasze parki handlowe były przestrzenią zakupów, spotkań, społecznych relacji i wygodnego spędzania czasu. Zależy nam na budowaniu trwałych i głębokich relacji z naszymi najemcami i klientami. Chcemy umacniać pozycję jednego z liderów rynku oraz długoterminowego, zaufanego partnera. Dzięki elastycznemu podejściu, silnym lokalnym partnerstwom oraz pracy całego zespołu BIG Poland jesteśmy dobrze przygotowani, by sprawnie reagować na zmiany rynkowe i konsekwentnie rozwijać portfolio, które przynosi trwałą wartość – zarówno najemcom, klientom, jak i lokalnym społecznościom.

Eran Levy, CEO, BIG Poland

Komentarz ukazał się w roczniku „Na Półmetku 2025”

Udostępnij artykuł
Napisane przez