Na rynek nieruchomości często patrzy się wyłącznie z punktu widzenia pojedynczej transakcji, takiej jak np. wybór siedziby firmy czy lokalizacji magazynu. Nieruchomość jest wtedy traktowana jako koszt, a nie jako aktywne narzędzie, które pozwala firmie realizować określone cele. A przecież wiemy, że odpowiednie biuro może m.in. wzmacniać kulturę biznesową czy cele ESG danego przedsiębiorstwa, magazyn w odpowiednim miejscu zaś może chronić przed ryzykiem związanym z zerwanymi łańcuchami dostaw.
Dynamiczne otoczenie społeczno-gospodarcze, z którym mamy obecnie do czynienia, wymusza na biznesie zmianę nastawienia. Pandemia, wojna czy inflacja promują strategiczne podejście i planowanie, również w obszarze nieruchomości. Chcemy wykorzystać ten moment i dlatego oferujemy nową usługę doradztwa strategicznego, żeby dokonać jakościowej zmiany w myśleniu o nieruchomościach – bo wierzymy, że są one w pełni zintegrowaną częścią strategii biznesowej.
Chcemy pomóc klientom odpowiadać na wyzwania związane z posiadaniem nieruchomości. W doradztwie strategicznym wykorzystujemy naszą wiedzę o najnowszych trendach, globalną i lokalną perspektywę i łączymy ją ze strategią biznesową danego przedsiębiorstwa, uwzględniając wszystkie kluczowe obszary w otoczeniu społeczno-gospodarczym. Wszystko po to, by zaproponować strategiczne działania odpowiadające najważniejszym wyzwaniom danej firmy.
W ramach usługi doradztwa strategicznego będziemy oferować m.in. analizy rynkowe, analizy portfeli nieruchomości, doradztwo ESG, doradztwo kapitałowe, doradztwo w obszarze organizowania miejsca pracy i zarządzania procesem zmian oraz łańcuchem dostaw, a także organizacją sieci sprzedaży. Zatem w jednym miejscu integrujemy najlepsze usługi CBRE.
Joanna Mroczek, szefowa działu doradztwa strategicznego oraz badań i analiz rynku w Europie Środkowej i Wschodniej, CBRE.