ESG i optymalizacja kosztów

Niejednokrotnie podkreślaliśmy, że wyjątkowość centrów zarządzanych przez Unibail-Rodamco-Westfield wynika z naszej umiejętności patrzenia w przyszłość, wsłuchiwania się w potrzeby najemców i klientów oraz obserwowania zmian zachodzących w społeczeństwie i związanych z nimi oczekiwań, a następnie odpowiedniego reagowania na nie. Staramy się myśleć nieszablonowo, szukać innowacyjnych rozwiązań, pokazując nowe kierunki dla branży.

Uważam, że w 2023 r. bardzo istotnym trendem w dalszym ciągu będą ESG i mądra optymalizacja kosztów operacyjnych. Działania, które będziemy podejmować w tym zakresie, powinny być jednak długofalowe, z dużą uwagą zwróconą na dbałość o środowisko oraz społeczną odpowiedzialność biznesu.

Drugi istotny kierunek, w którym będzie szedł rynek nieruchomości, to integracja doświadczeń. Jako centra handlowe jesteśmy miejscami, które jakiś czas temu zmieniły funkcję stricte zakupową na społeczno-rozrywkową. Dlatego tak ważne jest tworzenie przestrzeni, która umożliwi klientom interakcję z markami, poznanie ich filozofii i doświadczenie tego, co oferują. Klient sam wybierze najbardziej dogodną dla niego formę zakupu.

Trzecia rzecz powinna towarzyszyć nam zawsze – umiejętność rozmowy i partnerskiego podejścia. Mimo wyzwań na rynku – pandemii, kryzysu energetycznego – nasza komunikacja niezmiennie powinna się opierać na wzajemnym szacunku, zrozumieniu potrzeb obu stron i wypracowywaniu konstruktywnych kompromisów. 

Jeśli chodzi o plany Unibail-Rodamco-Westfield na 2023 r., to niezmiennie chcemy tworzyć po prostu „better places”. Z pewnością jeszcze bardziej zintensyfikujemy wysiłki, by realizować nasze cele w zakresie ESG określone w strategii BetterPlaces2030. Stawiamy także na rozwój naszej agencji mediowo-eventowej Westfield Rise, która oferuje markom nowe możliwości w zakresie kontaktu z klientami.

Trzecia ważna dla nas kwestia to silniejsza oferta – czy to bogatsza o marki dopiero debiutujące w Polsce, czy te już u nas obecne, ale w ich najnowszych, sztandarowych konceptach, tak jak ma to miejsce w przypadku marek grupy Inditex.

 

Grzegorz Grajkowski, director of operations, Unibail-Rodamco-Westfield, Polska

Udostępnij artykuł
Napisane przez