W drodze po 2 miliony

Planujemy rozwijać się we wszystkich klasach aktywów i w 2023 r. powiększyć portfolio z blisko 1,5 mln mkw. do 2 mln mkw. Będziemy także kontynuować obrany przez nas w 2022 r. kierunek, czyli poszerzanie oferty o nowe usługi odpowiadające na potrzeby właścicieli nieruchomości oraz wyzwania rynku.

Wciąż będziemy bazować na kompetencjach zarządczych, ale jednocześnie zaoferujemy naszym partnerom biznesowym usługi z zakresu m.in. komercjalizacji powierzchni, certyfikacji, doradztwa i budowania strategii ESG. Rynek nieruchomości komercyjnych dynamicznie się zmienia, a przed właścicielami obiektów pojawiają się coraz to nowsze wyzwania, na które odpowiedzią jest właśnie kompleksowość.

Jako jeden z pierwszych zarządców nieruchomości wprowadziliśmy specjalistyczne usługi zarządcze dla sektora PRS i już teraz zajmujemy na nim mocną pozycję. W ciągu ostatniego roku odnotowaliśmy kilkudziesięcioprocentowy wzrost w tym segmencie rynku, a w przyszłym roku chcemy powiększyć wolumen zarządzanych mieszkań o 25 proc. W 2023 r. sektor PRS w Polsce będzie rósł w związku z sytuacją gospodarczą i załamaniem sprzedaży na rynku pierwotnym. Rozwój najmu instytucjonalnego będzie wciąż w rękach funduszy, a dla wielu deweloperów stanie się on szansą na utrzymanie i rozwój biznesu. Kombinacja sytuacji gospodarczej w kraju i zwrot w kierunku modeli rynkowych z innych państw Europy wzmocni rynek PRS w Polsce. Rozwiną się baza podażowa i wzrost platform RESI, które będą dobrym produktem dla funduszy po ustabilizowaniu się trudnych obecnie warunków finansowania.

Bezsprzecznie zrównoważony rozwój i troska o środowisko zajmują obecnie jedno z ważniejszych miejsc w strategiach firm, jednak w tym obszarze wciąż jest bardzo dużo do zrobienia. Pomimo rosnących kosztów eksploatacyjnych oraz tych związanych z wdrażaniem zielonych rozwiązań w 2023 r. ten aspekt będzie kluczowy dla rynku nieruchomości komercyjnych i wpłynie na jego dalszą transformację. Pandemia sprawiła, że wiele firm umieściło też obszar wellbeing wśród swoich priorytetów. Trend ten nadal się rozwija.

 

Łukasz Mazurczak, dyrektor zarządzający, MVGM Polska

Udostępnij artykuł
Napisane przez