Pierwsza połowa tego roku była pełna wyzwań i niepewności

Pierwsza połowa tego roku była pełna wyzwań i niepewności związanych z niekorzystnymi czynnikami makroekonomicznymi. Wysokie koszty finansowania oraz trwająca wojna za wschodnią granicą spowolniły tempo inwestycji. Jednak lokalna perspektywa i doświadczenie Accolade, zdobyte zarówno na rynkach europejskich, jak i na gruncie krajowym, pozwalają nam aktywnie inwestować nawet w tak niesprzyjających warunkach. Świetnym przykładem jest nasza najnowsza inwestycja w park przemysłowy w Świdniku w województwie lubelskim.

Strategia biznesowa Accolade opiera się na inwestowaniu w ekologiczne, nowoczesne parki przemysłowe, których dodatkową zaletą jest bogate zaplecze infrastrukturalne. Podejście to doskonale wpisuje się w nowe trendy na rynku – mowa tu o nearshoringu i friendshoringu. Nasze parki umożliwiają obsługę zarówno klientów międzynarodowych, jak i lokalnych firm. Coraz więcej najemców wybiera również magazyny wyposażone w ekologiczne rozwiązania, które nie tylko sprzyjają ochronie środowiska, lecz także ich biznesom. To właśnie z tego powodu opracowaliśmy system oceny możliwości inwestycyjnych, który priorytetowo uwzględnia inwestycje w lokalizacje typu brownfield, czyli tereny poprzemysłowe. W zeszłym roku z powodzeniem zakończyliśmy kolejny projekt w Szczecinie, uzyskując bardzo wysoką ocenę w skali certyfikacji BREEAM, bo aż 87,4 proc. Tym samym park otrzymał certyfikat BREEAM Outstanding, co czyni go pierwszym tak wysoko certyfikowanym magazynem w Polsce.

Po pierwszej połowie roku patrzymy z optymizmem na drugą jego część. Obserwujemy spadek kosztów budowlanych, co automatycznie przekłada się na większą opłacalność inwestycji. To może stanowić zachętę dla potencjalnych inwestorów i wpłynąć na ożywienie rynku. Podobnie jest w przypadku dużych projektów, gdyż pojawienie się w Polsce kolejnych inwestycji takich firm, jak: Intel, Volvo Buses czy Vargas Holding, generuje zapotrzebowanie na logistykę i stymuluje popyt na magazyny. To oznacza nowe możliwości dla Accolade i perspektywy wzrostu na rynku.

 

Jarek Wnuk, dyrektor zarządzający Accolade w Polsce

Udostępnij artykuł
Napisane przez